Monday, November 12, 2012

Cameron Highland...season 2012.

Hari Pertama...12/11/12! Cuti sekolah akhir tahun datang lagi...!Kali ini di awal cuti kami merancang satu perjalanan dan percutian ke Cameron Highland buat kali kedua.Seawal jam 9 pagi, 12/11/12 kami bertolak dari rumah ke Tasik Kenyir melalui jalan pintas Felda Aring ke Gua Musang.Jalan boleh dikatakan agak baik untuk dilalui oleh kenderaan ringan.Cuma di Felda Aring 6 jalan agak berlubang dan melambatkan perjalanan kami.Kami berhenti seketika untuk merakam panorama Tasik Kenyir.
Antara pemandangan Tasik Kenyir. Perjalanan mengambil masa 5 jam untuk sampai ke Gua Musang.Dari Gua Musang kami meredah Banjaran Titiwangsa melalui Jalan Pos Blau ke Lojing dan seterusnya ke Cameron Highland.
Kami sampai ke Cameron Highland pada jam 3.30 petang dan disambut dengan hujan gerimis.Kami mencari bilik penginapan untuk berehat dan memanjakan diri.Kami check in di Hotel Emerald Point untuk merehatkan badan.
Pemandangan dari Hotel Emerald Point. Sebelah malamnya kami hanya berlegar-legar di pasar malam Berinchang dan window shopping.
To be continou...2nd day in Cameron Highland! Graciasss...!!!